Aveda-brändin toiminta perustuu pilareihin, jotka ilmentävät modernin kuluttajan kaikkein keskeisimpiä tarpeita ja toiveita. Yksi näistä pilareista on Aveda-tuotteiden ensiluokkainen laatu, luonnollinen koostumus ja niihin liittyvät innovaatiot. Aveda-hiustenhoitotuotteissa on keskimäärin 90 % luonnosta peräisin olevia ainesosia. Aveda-brändi on myös täysin vegaaninen. Aveda pitää erityisen tärkeänä myös sitä, että tuotteiden käyttäjät saavat tuotteista aidon wellness-kokemuksen.
Pilariperiaatteen lisäksi Aveda on ottanut missiokseen huolehtia maapallosta ja sen eliöstöstä. Aveda oli ensimmäinen kosmetiikkabrändi, joka ryhtyi käyttämään tuotantonsa energianlähteenä yksinomaan tuulivoimaa. Sillä on myös johtoasema kierrätettyjen pakkausten hyödyntämisessä. Jätteen määrän vähentäminen, hiilijalanjäljen pienentäminen ja vastuullinen luonnonvarojen hyödyntäminen ovat keinoja, joilla Aveda pitää huolta kauneuden maailman lisäksi myös koko maailmasta.
Brändin suosituimpiin tuotteisiin kuuluvat Aveda-shampoo ja Aveda-hoitoaine. Aveda-hiustuotteet ovat saavuttaneet ikonisen aseman. Meikkituotteiden ystävät ihastuvat Aveda-meikkeihin ja miehille on tarjolla oma tuotesarjansa, Aveda Men. Avedan tuotteista löytää omansa jokainen, jolle kosmetiikkatuotteiden ainesosien puhtaus ja ympäristön hyvinvointi on tärkeää.
Katso koko teksti