Rabanne -tuoksut pohjautuvat ajatukseen luksuksesta, laadusta ja hienostuneesta ylellisyydestä. Nämä aromaattiset koostumukset, jotka toimitetaan tunnusomaisissa pulloissa, ovat yhtä epätavallisia kuin niille nimensä antaneen suunnittelijan elämä ja työ.
Rabanne on salanimi, joka teki Francisco Rabaneda Cuervosta kuuluisan. Tämä espanjalainen suunnittelija kasvoi Ranskassa, missä hän työskenteli useissa pariisilaisissa muotitaloissa ennen oman brändin perustamista vuonna 1966. Hänen eklektiset mallinsa epätavallisista materiaaleista alkoivat sitten nopeasti kiinnittää huomiota ja ansaitsivat brändille maailmanlaajuisen tunnustuksen.
Ensimmäinen Rabanne -hajuvesi esitettiin vasta kolme vuotta myöhemmin, ja siitä lähtien on tullut kymmeniä tuoksuja sekä naisille että miehille. Alkuperäisiin kukkakoostumuksiin lisättiin myöhemmin puumaisia ja mausteisia aineosia, jotka tarjosivat brändin tunnusomaisen seksikkyyden. Rabanne 1 Million on erinomainen esimerkki tästä laadusta ja todellinen moderni klassikko.
Paco Rabannesta tulee uutta ja rohkeaa aikakautta kuvastava Rabanne
Lähestyessään 60 vuoden ikää legendaarinen muoti- ja tuoksutalo Paco Rabanne uudistuu kokonaisvaltaisesti ja uudistaa samalla myös brändinsä, joka jatkossa tunnetaan nimellä Rabanne. Muutos symboloi ikonisen muotitalon merkittävää käännekohtaa ja juhlistaa sen mittavan kasvun vuosikymmentä: tänä aikana brändi on luonut tulevaisuuden, jossa muoti ja kauneus yhdistyvät yhden ainutlaatuisen nimen alle ja kuvastavat kokonaista elämäntyyliä. Uusi rohkea typografia on saanut inspiraationsa muotitalon omista arkistoista ja sen ensimmäisestä tuoksusta, Calandresta, joka lanseerattiin vuonna 1969. Uudistus heijastelee nykyaikaisempaa ja aiempaa globaalimmin orientoitunutta lähestymistapaa sekä kuvastaa Rabannen rohkeutta astua uudenlaiselle luovuuden ja innovaatioiden aikakaudelle.